Analgezice alternative la opioide pentru animalele mici

Jun 24, 2021 | News, Featured, Profesional

Medicii veterinari trebuie să ia în considerare ce alternative există la opioide, pentru controlul durerii la animalele mici. Creșterea consumului de opiacee de către oameni a condus la redirecționarea ulterioară a resurselor de opiacee. Acest lucru înseamnă mai puține resurse pentru medicii veterinari. Medicii veterinari trebuie să caute analgezice alternative, în timp ce accesul la opioide este restricționat, pentru a preveni suferința pacientului cât mai mult posibil.

Când luați în considerare durerea la pacienții canini și felini, amintiți-vă că „cel mai eficient mijloc de control al durerii este preventiv. Durerea cronică acută și netratată poate deveni durere neuropatică, cum ar fi hiperalgezia și alodinia. Dacă nu se iau măsuri pentru a controla dezvoltarea durerii acute, aceasta poate duce la dureri cronice”, spune Dr. Boothe Dawn, Profesor de fiziologie și farmacologie, Director al Departamentului de Anatomie, Fiziologie și Farmacologie – Colegiul de Medicină Veterinară al Universității Auburn.

Pentru ajutor suplimentar, Dr. Boothe recomandă liniile directoare AAHA / AAFP privind gestionarea durerii pentru câini și pisici și site-ul web al Grupului de asistență pentru anestezie și analgezie veterinară, care includ și recomandări de dozare.

Luați măsuri, atunci când este posibil, pentru a preveni progresia durerii.

Anlagezice alternative

Dintre opțiunile non-opioide disponibile, dr. Boothe spune că acestea ar trebui, în general, să fie considerate parte a unei abordări multimodale. Iată câteva opțiuni de luat în considerare:

Tramadol – Utilizarea tramadolului ar putea fi indicată pentru o gamă largă de afecțiuni, inclusiv dureri cronice. Timpul său de înjumătățire scurt la câini înseamnă dozare frecventă: fie 5 mg / kg la fiecare șase ore, fie 2,5 mg / kg la fiecare patru ore. Când combinați tramadolul cu alte medicamente, aveți grijă la cele care afectează recaptarea serotoninei, cum ar fi sunătoarea. Efectele secundare ale tramadolului sunt neobișnuite, spune dr. Boothe, și reflectă de obicei supradozajul medicamentului.

Ketamina – Cel mai frecvent asociată cu anestezia generală, ketamina a fost remarcată pentru efectele sale analgezice, în special atunci când este utilizată în combinație. Un exemplu pe care Dr. Boothe îl menționează este utilizarea ketaminei împreună cu fentanilul pentru a controla durerea asociată cancerului la câini în stadii preoperatorii, intraoperatorii și postoperatorii.

Dextrometorfan – S-a observat că utilizarea dextrometorfanului crește efectele analgezice ale opiaceelor ​​și ale antiinflamatoarelor nesteroidiene. Timpul de înjumătățire plasmatică prin eliminare la câini este de aproximativ două ore și nu este clar dacă pisicile sau câinii produc suficient metabolit pentru ca medicamentul să fie eficient în terapia analgezică combinată, spune dr. Boothe.

Agoniștii Alpha2 – Etichetați pentru utilizare la câini pentru proceduri clinice care necesită sedare și analgezie pe termen scurt, agoniștii alpha2 necesită o atenție specială, deoarece sunt analgezice puternice la doze care nu provoacă sedare, spune dr. Boothe. Ea observă că o versiune mai veche a acestui medicament, xilazina, are efecte cardiovasculare profunde. Cu toate acestea, noii agoniști alfa2 sunt mai siguri și ar trebui să aibă efecte similare.

Gabapentina –  Un medicament din programul V, gabapentina a fost utilizat la câini și pisici pentru controlul durerii și ca tratament pentru anxietate (în special la pisici). Gabapentina se folosește în mod obișnuit pentru sedare la animale. Dr. Boothe vă sfătuiește să verificați produsele pe baza de gabapentină înainte de a le recomanda, deoarece unele conțin xilitol.

Antagoniști ai receptorilor de neurokinină – Acestea se numără printre cele mai noi medicamente, care ar putea aduce beneficii câinilor și pisicilor, cum ar fi maropitantul. O parte a eficacității maropitantului poate reflecta pur și simplu controlul vărsăturilor postoperatorii. Dr. Boothe spune că are un avantaj evident prin faptul că evită vărsăturile asociate frecvent cu opioide.

Acestea nu sunt singurele alternative opioide disponibile și nici singurele instrumente de gestionare a durerii la dispoziția dvs., spune Dr. Boothe. Rețineți că există o mulțime de terapii nondrog de control al durerii.

Sursa: www.dvm360.com