Andrei Țigănaș, sculptor de voci: Cum să te exprimi ușor și cu rezultate mai bune în mediul online

Jul 9, 2021 | Featured, Evenimente, Management

Cea de-a treia întâlnire a Comunității MedicinăVeterinară, desfășurată la finalul lunii iunie, a adunat în mediul virtual reprezentanții cabinetelor veterinare pentru a discuta reguli și tehnici care te ajută să scrii ușor și cu rezultate mai bune în mediul online, pentru promovarea personală sau a business-ului.

În această ediție, moderatorul întâlnirii, Conf.Univ.Dr. Bogdan Alexandru Vițălaru – Conferențiar la Facultatea de Medicină Veterinară din București și Președinte al Societății Române de Nefrologie Veterinară HEMODIALIVET, l-a avut ca invitat special pe Andrei Țigănaș – Voice „Sculptor” la Țigănaș Communication, care a împărtășit din experiența sa, adunată în 13 ani de carieră în domeniul marketing și comunicare, strategii pentru a scrie texte „invizibile”.

„Scrisul ne ajută să fim abordabili, să fim umani, să ne conectăm mai bine. Cu alte cuvinte, scrisul este „supa” în care plutesc relațiile noastre. În general, la noi, invizibil are o conotație negativă; însă, prin texte invizibile mă refer la texte care nu obosesc. Într-o lume atât de turbulentă cum este cea a online-ului, scrisul face diferența”, este de părere Andrei Țigănaș.

„Un text bun, dacă este să îl încadrăm științific, disciplinar, ar trebui să stea la confluența dintre profilare-scriitură-conținut-copy. Scrii bine, înseamnă că știi despre cine scrii. Iată de ce persoanele care în general au această abilitate de a convinge prin scris, au in spate un nivel de cunoștințe psihologice foarte ridicat. Este important să știm pentru cine scriem, cine este omul care va citi, ce structură de personalitate sau ce trăsătură emoțională are. În felul acesta, știi la ce fel de cuvinte vibrează omul care te citește și care sunt exprimările sau tipul de frazare la care ar reacționa.”, a mai adăugat Andrei.

Distincție terminologică:

  • profilarea este baza scriiturii, adică să cunoaștem cât mai în detaliu și cât mai fin structura omului;
  • scriitura (redactarea) ține de ceea ce facem cu textul efectiv;
  • conținutul ne ajută să ne jucăm cu informațiile, astfel încât omul să fie interesat și să nu se plictisească în timp ce citește;
  • copy writing (sales writing) se referă la cum vindem în scris, cum reușim cu ajutorul textului să generăm la final o tranzacție.

O altă trăsătură importantă în redactarea unui text este claritatea. Claritatea este mama textului, iar aceasta se calează pe 4 întrebări fundamentale, la care este important să răspundem înainte să ne apucăm de scris. Minimala gândire strategică înseamnă să știi de la bun început CE vrei să comunici. Este important să putem spune, în mai puțin de o propoziție, care este informația/mesajul/ideea pe care vrem să o transmitem. CUI  vrem să comunicăm, care este structura, tipologia, profilul omului care va citi. În funcție de profilul omului, vom ști UNDE  îl găsim, știm care este suportul, care este mediul prin care îi vom comunica; și bineînțeles CUM  (tipul de scriitură și atitudinea pe care o folosim), a explicat Andrei Țigănaș, strategia pe care trebuie să o aplicăm înainte de redactarea unui text.

Reguli pentru a scrie un text care să atragă interesul clienților:

Pentru a reuși să scriem un text „invizibil”, care să atragă interesul clienților asupra produsului sau serviciului pe care dorim să îl promovăm, Andrei Țigănaș, a prezentat o serie de reguli care pot îmbunătăți considerabil maniera în care scriem.

Scoate verbe din piatră seacă. Un text care abundă de verbe este un text care se mișcă, este un text care creează imagini sau sunete și devine un text mult mai interesant și personal. Simplificarea sau simplitatea este un ingredient de bază pentru un text bun, un text care poate fi citit. Folosiți pe cât posibil moduri personale. Textele cu verbe impersonale sunt foarte lungi și plictisesc sau obosesc și sunt greu de citit și înțeles. Informalismul se admite doar în scris, nu și verbal.“Sparge” în propoziții. Evitați frazele lungi și plictisitoare. Alcătuiți fraze scurte din care să se înțeleagă clar mesajul pe care doriți să-l transmiteți. Frazele lungi sunt greu de citit și înțeles, creează confuzii. Începeți cu propoziția principală. Nu lăsați pentru final ceea ce este mai important, ceea ce doriți de fapt să transmiteți. Nu toată lumea citește mesajele până la final sau majoritatea citesc printre rânduri mesajele, așadar e posibil să piardă fix informația cea mai importantă.

În general, ar fi important ca scrisul nostru să fie unul focalizat, să fie unul targhetat, adică să știm exact cui scriem, să folosim limbajul corect, deși de multe ori publicul este eterogen. În fața unei probleme de sănătate a unui animal, posesorii de animale au profiluri diferite, motiv pentru care, de multe ori, trebuie să scriem într-un spectru mai larg, în așa fel încât informația să fie înțeleasă atât de un vârstnic, cât și de un tânăr, a fost concluzia lui Andrei Țigănaș, la cea de-a treia ediție a programului Managementul cabinetului veterinar.

 

Programul este dezvoltat de Oameni și Companii, în parteneriat profesional cu HEMODIALIVET și este dedicat medicilor veterinari in cadrul comunitatii OSC-MedicinaVeterinara. Medicii veterinari se pot conecta la comunitate pe platforma MedicinaVeterinara.ro.

Oameni și Companii – OSC este un ecosistem avansat de marketing care integrează peste 100 comunități business și profesionale și 33 de platforme digitale proprii asociate acestor comunități. Toate comunitățile OSC: aici. Toate platformele OSC: aici . Portofoliul OSC: aici.

EVENIMENTE