Telemedicina, parte integrantă din viitorul medicinei veterinare

Apr 15, 2021 | Featured, News, Profesional

Telemedicina a devenit un semn distinctiv al schimbării pozitive pentru profesia veterinară. Iată cum (și de ce) să utilizați telemedicina la cabinetul dvs., plus câteva sfaturi pentru a începe.

Pentru a adera la liniile directoare de distanțare socială aduse de pandemia de coronavirus 2019 (COVID-19), multe clinici veterinare s-au bazat pe tehnologie și inovație pentru a-și păstra standardul de îngrijire a pacienților necuvântători. Potrivit expertului în telesănătate Aaron Smiley, Președinte al Asociației Medicale Veterinare din Indiana, atracția inițială a telemedicinei pentru promovarea protocoalelor de siguranță a COVID-19 a evoluat într-o discuție despre modul în care aceste servicii or să fie oferite în viitor. În timpul unei conferințe virtuale recente Fetch dvm360®, Aaron Smiley a subliniat avantajele telemedicinei și a oferit sfaturi pentru conversia la asistență virtuală plătită.

„Telemedicina face parte integrantă din sectorul veterinar de mai bine de un secol. Creșterea gradului de conștientizare a publicului și utilizarea telemedicinei ne permite să monetizăm serviciul profesional pe care l-am oferit de atât de mult timp ”, a spus el, adăugând că telemedicina a fost întotdeauna profund integrată în medicina veterinară și medicii veterinari sunt foarte buni la asta. „Am rămas în comunicare strânsă cu clienții noștri și acest lucru ne-a permis să devenim foarte eficienți în oferirea serviciilor de telemedicină.”

De ce telemedicină

Când Aaron Smiley a trecut de la telemedicină gratuită la cea plătită acum 5 ani, se temea că va fi nepopulară în rândul clienților. Din fericire, a primit răspunsul opus. „Am ajuns să aflu [că clienții] adoră serviciul și sunt mai mult decât dispuși să plătească pentru el”, a spus el. Iată de ce.

Telemedicina oferă servicii excelente pentru clienți, oferind o comunicare ușoară și convenabilă cu medicul. Telemedicina oferă clienților opțiunea de a trimite fotografii, videoclipuri sau texte cu întrebări medicale, care pot fi evaluate în mod adecvat și pot primi răspuns de la un profesionist. De exemplu, Aaron Smiley explică faptul că pentru întâlnirile de rutină, un client poate trimite un scurt videoclip al inciziei dacă există o întrebare despre cum se vindecă linia de sutură. Telemedicina oferă multă liniște sufletească, deoarece clienții au capacitatea de a contacta echipa medicală și de a primi sfaturi cu privire la pașii următori.

Totuși, Smiley recunoaște importanța medicinei fizice: „Telemedicina nu va înlocui niciodată îngrijirea în clinică, dar telemedicina completată cu examene fizice îmbunătățește nivelul îngrijirii”, a spus el.

Mulți profesioniști din domeniul veterinar nu apreciază distincția dintre telemedicină asincronă și sincronă. Telemedicina sincronă este adesea utilizată de profesioniștii medicali umani, în mare parte din cauza cerințelor de rambursare a asigurării și implică apeluri video live între medic și pacient.

În medicina veterinară, determinarea pacientului să prezinte semne clinice în timpul unei întâlniri telefonice programate se poate dovedi dificilă, limitând în cele din urmă nivelul și standardul de îngrijire acordată. Telemedicina asincronă, pe de altă parte, permite clientului să trimită mesaje text, imagini sau videoclipuri atunci când este convenabil pentru el. La rândul său, medicul poate revizui mesajele și videoclipurile și poate răspunde cât mai precis. Acest lucru oferă  flexibilitate a orarului pentru proprietar și medic veterinar, de asemenea, revigorează pacientul de la „performanță” la cerere.

„Telemedicina asincronă este preferată de medici și clienți și, deși nu pot comunica cu pacienții, îmi place să cred că este preferată și de ei”, a spus Smiley.

Smiley a identificat mai multe afecțiuni la animalele de companie care pot fi diagnosticate cu succes prin telemedicină, cum ar fi diaree sau vărsături necomplicate, otita necomplicată (un videoclip cu blițul activat permite de obicei o vizualizare bună a canalului urechii verticale) și infestări cu purici (o imagine a alopeciei dorsale caudale sau un videoclip al unui purice care se târăște pe un câine sunt semne distinctive).El sugerează crearea unei liste de boli pe care le diagnosticați în prezent, de la distanță, ca un ghid pentru a afla ce cazuri ar fi cel mai bine diagnosticate prin telemedicină. „Fiecare medic veterinar va avea o listă diferită de boli pe care se simte confortabil să le identifice de la distanță și cel mai bun ghid este experiența clinică din trecut”, a spus Smiley.

Unele dintre condițiile care sunt ușor de monitorizat prin telemedicină sunt diabetul, convulsiile, artrita, insuficiența cardiacă, alergiile și pyodermita profundă.

Implementarea unei noi rutine necesită timp și poate inițial încetini eficiența unei clinici înainte de a o accelera. Smiley a oferit sfaturi pentru a face o tranziție lină. În primul rând, el recomandă utilizarea tehnologiei telemedicinei care are capacitatea de a conecta clientul la întreaga echipă medicală în același timp. Folosirea schimburilor asincrone între recepționer, tehnician și medic veterinar oferă claritate membrilor echipei și poate fi mai eficientă decât dacă medicul veterinar returnează apeluri sau transmite instrucțiuni verbale.

Apoi, asigurați-vă că tehnologia notifică clienții atunci când medicul sau personalul nu sunt disponibili pentru consultarea telemedicinei. Acest lucru este crucial, deoarece îi permite clientului să știe cum să procedeze de la distanță atunci când un membru al echipei este plecat.

În cele din urmă, trebuie să înțelegeți cum tehnologia încorporează examenul virtual în dosarele medicale. Tehnologia telemedicinei trebuie să vă ofere o modalitate ușoară de a păstra înregistrările de telemedicină în evidențele clinice.

În ansamblu, Smiley spune că experiența sa a fost una pozitivă și îndeamnă alți practicieni veterinari să facaă o încercare. Dar, înainte de a se transforma în asistență virtuală plătită, el recomandă conștientizarea a două obstacole: fluxul de lucru al clinicii și conversia de la telemedicină gratuită la cea plătită.

„Telemedicina plătită necesită noi rutine clinice și chiar și cea mai mică schimbare în rutină poate fi dezorientantă”, a spus Smiley. „Deoarece majoritatea dintre noi oferă deja telemedicină gratuită, merită să facem tranziția, pe termen scurt, la telemedicină cu plată pentru a recompensa un serviciu mai bun pentru clienți și o îngrijire mai bună a pacienților – și un risc redus de epuizare.”

 

 

Sursa: www.dvm360.com

Social Media

EVENIMENTE

Calendar Evenimente